Driftsproblem myUplink

Driftsproblem myUplink

For øyeblikket opplever noen brukere problemer med å koble seg til myUplink, og forbindelsen til serveren blir avbrutt. Vi er klar over dette problemet og jobber hardt for å løse det.

Feilen viser seg ved at du som kunde kan få følgende feilkoder i varmepumpen din:

  • I046: Ingen servertilkobling / Ingen servertilkobling
  • E168: Ingen servertilkobling / Ingen servertilkobling

Vi vil understreke at varmepumpens funksjonalitet ikke påvirkes av feilkodene. Varmepumpen fortsetter å fungere som vanlig. Strømprisstyringen kan imidlertid være midlertidig frakoblet, noe som betyr at varmepumpen ikke kan styres basert på strømprisen i denne perioden.


Hva kan jeg gjøre inntil feilen er rettet?

  • I noen tilfeller kan feilen løses midlertidig ved å koble fra internettkabelen, vente i 10 sekunder og deretter koble den til igjen. Noen ganger kan det også hende at du må starte skjermen på nytt for at myUplink skal fungere igjen.
  • Ignorer alarmkodene I046/E168 fra varmepumpen. Varmepumpen vil fortsette å fungere som vanlig (vær oppmerksom på andre feilkoder).
  • Slå av strømprisstyringen midlertidig. Innstillingen finner du under Avansert/Definisjon/Kommunikasjon/Elpris nr.


Vi beklager ulempene dette kan medføre, og setter pris på din tålmodighet mens vi jobber med å løse problemet.

Siden det er mange som kontakter kundestøtten vår for øyeblikket, kan ventetiden bli lengre enn vanlig. Vi håper du vil ha tålmodighet med oss.

 

Takk for din tålmodighet og forståelse.

 

Publisert: 2024-07-03